Kiropraktisk behandling

I Norge er kiropraktikk en veletablert behandlingsform. Pasienten får automatisk dekket en del av behandlingskostnadene gjennom HELFO og betaler kun en egenandel. Ved behov kan kiropraktoren sykemelde pasienten opptil 12 uker, rekvirere røntgen, CT og MR-bilder og henvise til legespesialist.

Jeg er en allmennkiropraktor som behandler alle type problemstillinger. Jeg bruker tid på å samtale og undersøke pasienten før behandlingsoppstart. I tillegg til kiropraktisk behandling legges det vekt på muskelarbeid med tørrnålsteknikk, dyp bindevevsmassasje, tøyeøvelser samt råd og informasjon til pasienten.

Du kan finne mer informasjon om behandlingsformen under følgende sider: Norsk Kiropraktorforening og Helsenorge.no

Finn din plage og bestill time direkte.

Hodepine, migrene og svimmelhet

Hodepine er noe alle har
opplevd, og årsakene kan være både mange og sammensatte. Det kan dreie seg om alt fra spenningshodepine til migrene.

Nakkeplager, kink, strekk, stivhet

Plager i nakken oppleves
ofte som stivhet i det aktuelle området eller som veldig smertefulle. Smertene kan oppstå uten klar ytre årsak.

Kjeve- og tannsmerter, tyggesmerter, klikk

Kjeveplager er ofte resultat av muskelspenninger og tanngnissing. Smerter i og rundt kjeven omfatter tyggemuskulatur og kjeveleddet.

Ryggsmerter, hekseskudd/kink, lumbago, prolaps, isjias

De vanligste årsaker til vondt i ryggen oppstår i samband med tunge løft, overbelastning, feilbelastning eller overvekt. Studier viser at kiropraktisk behandling langsiktig har best effekt på ryggsmerter.

Skuldersmerter, tendinitt, betennelse i skulderen

Smerter i skulder oppstår enten akutt eller gjennom overbelastning over tid. Det er vanlig at smerter i skulder også sprer seg til armer, nakke og rygg

Smerter mellom skulderbladene, brystsmerter, muskel/ribbensstrekk

Smerter i mellom skulderbladene er ganske vanlige i dagens samfunn, da vi bruker mye tid foran PC-n og hodet, nakke og armer blir intensivt overbelastet. Mange ganger er årsaken til smertene mangel på bevegelse..

Verking stråling til armen, tennisalbue, stivhet/smerter i albue og håndledd

Verking og stråling i armen kan oppstå av feilfunksjon i selve armen eller fra nakke- og skulderområdet som sprer seg nedover. En del ganger er det stramme muskler som forårsaker smerter i armen.

Bekkenplager, bekkenløsning/låsning, hoftesmerter, halebensmerter

Bekkenplager og stivhet (låsning) er ofte årsak til smerter lavt i korsryggen og i hofte- og seteregionen. Hoftesmerter og hofteslitasje er vanlig forekommende hos den voksne delen av befolkningen. Plager i lysken kan også bli forårsaket av feil bevegelser under trening eller som typisk idrettskade.

Smerter/stivhet i sete, lår, kne, legg og ankel/fot

Knesmerter kan ha mange årsaker. Oftest henger det sammen med irritasjon av sener og leddbånd omkring kneet eller stramme muskler i lår. Kiropraktisk behandling har viset seg ha meget god effekt på de fleste knesmerter.